Alap sminkkészlet - Ezeket szerezd be, ha kezdő vagy

Harmful bacteria found in most used makeup products, research ...

Sokan szeretnének elkezdeni sminkelni, de nem biztosak benne, hogy mi az, amire szükségük van, ráadásul akkora a választék, hogy teljesen el lehet veszni a termékek rengetegében. Éppen ezért arra gondoltam, hogy összegyűjtöm Nektek a saját tapasztalataim alapján, hogy milyen eszközöket érdemes beszerezned ahhoz, ha otthon, magadnak szeretnél elkészíteni egy szép, egyszerű, mindennapi sminket. 

Ecsetek

Én alapvetően a mindennapi sminkeléshez 3-4 fajta ecsetet szoktam használni rendszeresen. Egy nagyobb, tömöttebbet az alapozáshoz, egyet kicsit szemhéjra, egyet ferde végűt a szemöldökre, és egy nagyobb, puhábbat a pirosító/bronzosító felvitelére. Az a jó, hogy a legtöbb sminkecset készletben is kapható, így érdemes egy jó minőségű ecsetkészlet beszerezni, amit ha megfelelően tisztítasz, akkor nagyon sokáig kiszolgálnak majd. Alapozó ecset mellé beszerezhetsz egy sminkszivacsot is, ha az szimpatikusabb. 

Alapozó és korrektor

Korábban már szintén írtam arról, hogy a bőrtípusodnak megfelelően hogyan válassz magadnak alapozót. Szóval ez mindenképpen kelleni fog, illetve egy jó korrektor is, amivel az apróbb bőrhibákat, szem alatti karikákat eltudod tüntetni. 

Alapozók, melyek olyan jók, mint ahogy állítják magukról | nlc

Alap szemhéjfesték paletta 

Mindenkinek más színek állnak jól, de szerintem egy természetes hatású, barnás, bézses árnyalatú, jól kihasználható palettával nem lehet mellé lőni. Most ugye az a cél, hogy egy kezdő, alap sminkkészletet összerakjunk, ahhoz tökéletesen megfelel egy ilyen jellegű paletta. Ami a képen látható az a Maybelline The Nudes paletta, természetes színekkel, matt és csillogós árnyalatokkal, és nem is olyan drága, szerintem kezdésnek tökéletes. 

Bronzosító - Pirosító - Highlighter

Ugye ez a három termék lehel életet az arcunkra, így én kezdésnek azt javaslom, hogy szerezz be egy olyan palettát, amiben ez a három egyben megtalálható, de lehet találsz olyat is, amiben még a szemfestékek is helyt kapnak. De ha nagyon minimalista sminket szeretnél, akkor elég csak egy pirosító, ha pedig picit többet szeretnél, akkor válassz egy a lentihez hasonló palettát. A kontúrozás művészete véleményem szerint már nem igazán kezdő szint, főleg ha figyelembe vesszük a különböző arcformákat is. Kezdésnek szerintem elég, ha valaki az orca részre használ egy kis pirosítót, vagy a hármat együtt a lenti ábra szerint. Ha azonban érdekel a kontúrozás, akkor a linkelt cikkben jól össze van szedve a lényeg. 

 

Makeup cheat sheet This lifesaver face map helps you to determine ...

Szempillaspirál

Ebből is van ezer féle, ki kell tapasztalni, hogy számodra melyik a legmegfelelőbb, mindenképpen olvasgass előtte véleményeket, hogy melyiket érdemes megvenned. Én nem a hagyományos sörtés keféket szeretem, hanem a műanyag végűeket, mint a képen, azokkal sokkal jobban boldogultam eddig. Nálam szempont, hogy ne potyogjon, vagy hagyjon pacákat a szem alatt, könnyű legyen használni, és szép természetes pillákat varázsoljon, és hogy ne száradjon keményre, mert az letörheti sajnos a pillákat. Én feketét javasolok elsőre, esetleg szürkés barnát. 

Retikül.hu - Így készíts szempillaspirált házilag!

Szemceruza - Tus

Hát ez az a kategória, amit én nagyon ritkán szoktam használni, mert nekem annyira nem áll jól, ha kihúzom a szemem. Tust szerintem csak akkor érdemes venni, ha van hozzá kedved és türelmed, hogy begyakorold a használatát, mert elsőre nem könnyű szép, egyforma tusvonalat húzni. Ha veszel, akkor egy feketét, vagy barnát szerezz be, szemceruzából pedig egyet egyet. Nézd meg teszteren, hogy könnyen felvihető legyen, puhább, hogy ne vésd ki vele a szemed, és hogy nem kenődik-e össze vissza. 

Szemöldök

Igazából a szemöldöködet megformázhatod az egyik barna szemhéjfestékből is, ha matt színűt választottál és illik a haj és bőrszínedhez, vagy a szemceruzáddal is. Ha színben nem jó egyik sem, akkor itt szintén kismillió lehetőséged van, hogy mivel tudod megformázni, itt írtam korábban egy szemöldök ápolási kisokost, ezt érdemes elolvasni. Nekem a legjobban a krém állagú szemöldök festékek jöttek be eddig, amiket a fentebb említett ferde végű ecsettel szoktam megformázni. 

Ajkak

Én elsőre azt javaslom, hogy szerezz be egy folyékony mattra száradó, és egy hagyományos rúzst, egyik legyen egy természetesebb szín, a másik pedig lehet egy vadabb árnyalat. Nekem eddig a L'Oreal Les Macarons, vagy Les Chocolat kollekciója a kedvencem, ezt ha egyszer felkened, azt csak egy nagyon erős sminklemosóval tudod leszedni, de a Rimmel Stay matte rúzsai is jók.

Loreal Paris - Les Macarons Ultra Matte Liquid Lipstick Swatch ...

Sminkeltávolítás

Én ha full sminkben vagyok, akkor először a Neutrogéna Hydro Boost zselés arctisztítójával és egy kis vízzel eltávolítom a sminkem nagy részét, majd pedig egy micellás vizes vattakoronggal tejesen tisztává varázsolom az arcbőröm. Illetve, ha a spirálozás kicsit félre csúszott, vagy a tusvonal, vagy bármi, egy kis fültisztító pálcikával tudod orvosolni a problémát magában is, de egy kis micellás vízbe mártva egészen biztosan.

Nyilván még lehet írni kismillió dolgot, ami van a piacon, de szerintem egy kezdőnek, aki otthon, magának szeretné megcsinálni a mindennapi sminkjét, teljesen megfelelő a fenti lista. Aztán, ahogy ráérzel a technikára, meg hogy milyen színek állnak jól, lehet még bővíteni a palettát, főleg szemhéjpúderek, és rúzsok tekintetében. Mielőtt bevásárolnál, olvasgass teszteket, menj fel a legnagyobb hazai krémtesztelős oldal honlapjára, és ott is böngészgess, hogy megtaláld a számodra legmegfelelőbb termékeket. 

A cikk létrejöttét a Notino támogatta 

Még több tartalomért látogass el a facebook @anyakentisno illetve

instagram oldalamra is @anyakentinso

Köszönöm, hogy olvasol, várlak vissza! :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://illegalbeauty.blog.hu/api/trackback/id/tr10015696988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Anyaként is Nő

Az Anyaként is Nő oldal egy online női magazin, személyes hangvétellel, ahol olyan témákban olvashatsz, mint az anyaság, nőiesség, stílus, párkapcsolat, szépségápolás, de találkozhatsz még izgalmas interjúkkal, ajánlókkal, érdekességekkel, és személyes gondolatokkal is. Az oldal egyik célja az inspirálódás, és hogy kreatív módon segítsek az édesanyáknak megtalálni magukban újra a nagybetűs Nőt, mind lelki mind pedig fizikai értelemben. 

Tarts velem Instagramon is!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
süti beállítások módosítása