5 tipp, ha gyorsan zsírosodik a hajad

herbal-remedies-for-oily-hair.jpg

Az előző cikkemben már említettem, hogy zsíros bőrrel rendelkezem, és sajnos ez alól a fejbőröm sem képez kivételt. Már ott tartottam, hogy két naponta mosnom kellett a hajamat, ami az én esetemben nem túl praktikus, mivel hosszú és sok hajam van, és két ovis gyerekem... :-D Szóval úgy döntöttem pár hete, hogy beszerzek pár cuccot, és más technikákhoz fogok folyamodni, mert ez így már nem állapot, hiszen a zsíros haj nem igazán esztétikus... Az a helyzet, hogy hozzá kell szoktatnunk a hajunkat ahhoz, hogy ritkábban mossuk, de nyilván senki nem akar szopott gombóc fejjel emberek közé menni, szóval kialakítottam egy haditervet, amivel a végén már 1 hetes hajjal is kitudtam még lépni az utcára :-D

Ez lehetne akár a nulladik tipp is, ugyanis az egyik legfőbb kulcsa annak, hogy ne legyen zsíros a hajunk, hogy megpróbáljuk lecsökkenteni a hajmosások számát. A hajmosás is irritálja a fejbőrt, aminek következében sajnos még jobban zsíros lesz.

Ne fogdosd és fésülgesd állandóan hajad

Tudom, ezt nem mindig könnyű kivitelezni, de ugye én már nagyon figyelek alapból arra, hogy lehetőleg az arcomhoz se nyúlkáljak, így ez már annyira nem esett nehezemre. Az a gond, hogy a kezünkön lévő sok koszt és miegymást bele kenjük a hajunkba, az állandó fésülgetés pedig irritálja a fejbőrt, aminek következében még jobban zsíros lesz. Én azt szoktam csinálni, hogy max egyszer fésülöm át reggel a hajtöveknél, és ha szükséges igazítás, akkor már csak alul fésülöm meg. Ez egyébként nagyon jó módszer, már csak ezzel, hogy nem maceráltam a hajam, nyertem plusz egy hajmosás mentes napot!

phpthumb_generated_thumbnail.jpg

Használjunk megfelelő termékeket 

Szintén nagyon fontos, hogy megfelelő termékeket használjunk. Ha zsíros a hajunk, használjunk erre való sampont, de azt is figyeljük meg, hogy ne legyenek benne irritáló összetevők, mert akkor nem nagyon jutottunk előrébb. Főképp az SLS-t (Sodium Lauryl Sulfate) érdemes kerülni. Én azt tapasztaltam, hogy az ilyen vizesebb, gélesebb samponok sokkal hatékonyabbak, mint a krémesebbek, attól nekem volt, hogy már pár óra múlva kezdett bezsírosodni a hajam... A legjobbak azok a samponok, amik tartalmaznak csalánt, teafát, vagy citromolajat. Illetve szokták ajánlani a hajmosás utáni almaecetes, teafás öblítést is. Bevallom ez utóbbit én még nem próbáltam, de nagyon sokaktól hallottam, hogy nekik bevált. 

Használj időnként száraz sampont

Ez amolyan vészterv, ha látom, hogy kezd már zsírosodni a hajam, de még nem akarom megmosni, akkor ezzel befújom, és nyerek még 1, jó esetben két napot. De ilyenkor sem fésülgetem meg ilyenek, csak befújom, és kontyba rendezem. Ez arra tökéletes, hogy ki tudjuk tolni az időt, hogy szép fokozatosan hosszá tudjuk szoktatni a hajunkat ahhoz, hogy először heti 2 majd heti 1 alkalommal mossuk csak meg. Én jelenleg a L’Oréal Paris Magic Shampoo Vegetal Boost száraz samponját használom, és teljesen rendben van, teszi a dolgát, és nem hagy fehér foltokat sem maga után. Persze nem lesz tőle frissen mosott haj hatásod, de arra tökéletes, hogy megússz még egy pár napot hajmosás nélkül. 

A Technika sem mindegy 

Van pár fontos alapelv, amit érdemes szem előtt tartani. Először is, hogy ne forró vízzel öblítsük le a hajunkat, hanem langyossal, és ne vakarásszuk teljes erőnkből a fejbőrünket, hanem inkább csak finoman masszírozzuk át az ujjainkkal. Balzsamot semmiképpen ne használj a fejtetődre, vagy a frufrudra, csak a haj hosszára. Ha krémezed az arcod, ügyelj arra, hogy legyen olyan a hajad. Megszárítani sem érdemes egyből, hagyd a törölközőben egy darabig, fél óra elteltével még az én hosszú hajam is pikpak megszárad, és így nem roncsolódik a forró levegő miatt. 

Figyelj oda mit eszel, iszol  

Bizony, ez is fontos. Az étkezési szokásaink erre is kihatással lehetnek, továbbá különböző betegségek és a stressz is sajnos. Valamint ebben az esetben is igaz, hogy napi minimum 2 liter víz segít abban is, hogy hajunk sokkal jobb állapotban legyen. 

Remélem, hogy ismét tudtam pár hasznos tippet adni, ha Nektek van még ezeken felül valami jó praktikátok, osszátok meg bátran :-)

A cikk létrejöttét a Notino támogatta

Még több tartalomért látogass el a facebook @anyakentisno illetve

instagram oldalamra is @anyakentinso

Köszönöm, hogy olvasol, várlak vissza! :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://illegalbeauty.blog.hu/api/trackback/id/tr9015512024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Anyaként is Nő

Az Anyaként is Nő oldal egy online női magazin, személyes hangvétellel, ahol olyan témákban olvashatsz, mint az anyaság, nőiesség, stílus, párkapcsolat, szépségápolás, de találkozhatsz még izgalmas interjúkkal, ajánlókkal, érdekességekkel, és személyes gondolatokkal is. Az oldal egyik célja az inspirálódás, és hogy kreatív módon segítsek az édesanyáknak megtalálni magukban újra a nagybetűs Nőt, mind lelki mind pedig fizikai értelemben. 

Tarts velem Instagramon is!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
süti beállítások módosítása