Így tisztítsd a sminkecseteidet! - Egy olcsó és hatékony módszer

8f7861ca-110b-4782-959d-cd5365c77f00.JPG

Már régóta szerettem volna írni arról, hogy én hogyan tisztítom a sminkecseteimet, hogy szépek, és higiénikusak maradjanak több használat után is. Alapvetően két dolgot szoktam kombinálni, a samponos kimosást, és a sebbenzint. Igen, aki még nem hallott róla, annak ez fura lehet, de ez az egyik leggyorsabb módja annak, ha ki akarjuk tisztítani az ecseteinket. 

Gyógyszertárban lehet beszerezni, 100 ml olyan 400-500 Ft körül mozog. Én 4-5 nagy alapozó ecsetet és kb 15 kisebb ecsetet tudtam megtisztítani vele, ehhez a felét el kellett használnom. A sebbenzin egy részét kiöntöttem egy kis tálkába, belemártottam az ecsetem, majd szép körkörös mozdulatokkal beletöröltem egy papír kéztörlőbe. Pár másodperc alatt teljesen tiszta lesz a vastagon alapozós kabuki ecset is, és szinte azonnal meg is szárad, ráadásul fertőtlenít is.

img_8520_1.jpg

Nekem ez elég kényelmes megoldás, mert bevallom őszintén, hogy utálom fél órán keresztül a csap alatt mosogatni őket, aztán még egy éjszakán át szárítani. Ráadásul pont most dobtam ki az egyik kedvenc ecsetemet, mert hiába szárítottam szakszerűen, valahogy mégis felázott a ragasztás, és sajnos kihullottak a szálak egy csomóban :-/

Viszont itt is nagyon oda kell rá figyelni, hogy ne tunkoljuk bele az ecsetet, csak a tetejét mártsuk bele, mert különben szintén feloldhatja a sebbenzin a ragasztást.

Viszont havonta legalább egyszer azért érdemes átmosni őket samponnal is. Ehhez rendeltem még ezt a "csodás" gépet, hátha megkönnyítem a mosással járó herce-hurcát. Ez elvileg egy kis szerkezet, amit rá tudsz húzni az ecset végére, és a vízzel teli tálkába rakva kipörgeti a koszt belőle. Szép elgondolás, de sajnos nem működik. Alig hoz ki valamit belőle, és sokkal több idő mire össze szerelem, mintha csap alá dugnám, azt kész :-D 

img_5380_1.jpg

Szóval a legkönnyebben én úgy tudom kitisztítani, ha csak simán a kezembe, vagy egy érdes, huplis felületre nyomok egy kis sampont, majd körkörös mozdulatokkal és öblögetve szépen kimosom. Felitatom a felesleges vizet egy kis törölközővel, és kész is, magától megszárad. Illetve lehet kapni a Notinonál egy olyan szappant, ami eleve érdes felületű, így két legyet üthetsz egy csapásra, ha eleve azon tisztítod. 

da-vinci-cleaning-and-care-helyreallito-es-tisztito-szappan_15.jpg

Amire fontos odafigyelni, hogy sosem szabad "fürdetés" után egyből visszarakni őket a helyükre függőlegesen, mert így sanszos, hogy elenged a ragasztó, és tönkre megy, mint ahogy velem is megeset. Szóval célszerű ezt a műveletet este végezni, majd szépen vízszintesen, felsorakoztatni őket egy törölközőre, és reggelre meg is száradnak. De a legjobb a sörtékkel lefelé fellógatni őket valahová, akkor tuti nem lesz gond. 

És hogy milyen időközönként tisztítsd? Hát, ez nagyban függ attól, hogy milyen gyakran használod, és hogy milyen nehezen veszed rá magad a projectre - én bevallom nagyon nehezen ... :-D) De rendszeres használat mellett 1-2 hetente időt kell szánni rá, mert sajnos elszaporodhatnak rajta a bacik, amik aztán pattanásokhoz, gyulladásokhoz vezethetnek, szóval érdemes erre odafigyelni, akkor is, ha sok ecseted van, és kicsit időigényes alaposan megtisztítani. 

A cikk létrejöttét a Notino támogatta

Még több tartalomért látogass el a facebook @anyakentisno illetve

instagram oldalamra is @anyakentinso

Köszönöm, hogy olvasol, várlak vissza! :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://illegalbeauty.blog.hu/api/trackback/id/tr4415262524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Anyaként is Nő

Az Anyaként is Nő oldal egy online női magazin, személyes hangvétellel, ahol olyan témákban olvashatsz, mint az anyaság, nőiesség, stílus, párkapcsolat, szépségápolás, de találkozhatsz még izgalmas interjúkkal, ajánlókkal, érdekességekkel, és személyes gondolatokkal is. Az oldal egyik célja az inspirálódás, és hogy kreatív módon segítsek az édesanyáknak megtalálni magukban újra a nagybetűs Nőt, mind lelki mind pedig fizikai értelemben. 

Tarts velem Instagramon is!

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
süti beállítások módosítása