Ezeket csomagold a szüléshez a kórházba
Kismama kórházi csomag | Brendon babaáruházak
Ma azt gondoltam megosztani veletek, hogy én miket csomagoltam a szüléshez a kórházba. Nyilván ez a lista mindenkinek kicsit más, igényektől függően, illetve, hogy melyik kórházban fog szülni a kismama, de alapvetően azért nagy eltérések nincsenek. 

Én kétszer szültem az István kórházba hat és öt éve, illetve pár hónapja a Szent Imre kórházban, a listám is ennek fényében készült. Két sporttáskát pakoltam össze, egyet magamnak, egyet pedig a babának. De olyat is lehet, hogy a vajúdásra külön összecsomagolod az oda való holmikat, és akkor nem kell mindent összetúrni, hogy megtaláld amire ott éppen szükséged van, illetve helykihasználás szempontjából sem rossz ötlet, ha kicsi a szülőszoba.

Akkor lássuk, hogy magamnak mit pakoltam:

Ruhák:

Ezt nyilván időjáráshoz és egyéni preferenciákhoz 
mérten kell összepakolni, de egyébként általában meleg szokott lenni bent. Először nyáron szültem, akkor egyberuhákban voltam, ősszel pedig kényelmes leggingsben és szoptatós fölsőben. Nekem kellemesebb volt, hogy nem pizsamában voltam a kórházban, egyedül szülés alatt volt rajtam egy kényelmes hálóing, amiben tudtam szoptatni és nem sajnáltam, ha a szülés maradandó foltot hagy rajta. Ugye alapból mindenkinek három éjszakát kell maradnia, amihez érdemes legalább ennyi váltás ruhát is hozni.


  • köntös
  • nadrág/leggings
  • szoptatós felsők
  • hálóingek/pizsamák
  • vajúdásra hálóing
  • szoptatós melltartók
  • 4-5 db eldobható bugyi
  • zokni
  • ruha, amiben hazamész
  • papucs

Szoptatás:

Az István kórházban kizárólag szoptatni lehet, ezért nem engedték a bimbóvédő, cumi, cumisüveg használatát, így azt nem is pakoltam akkor. Mellszívót sem kell vinni általában, mert ott adnak kölcsön, ha szükséges. Ezekről érdemes tájékozódni előtte a kórházban ahol szülni fogsz. Ettől függetlenül ha te szeretnél, pakolhatsz be, maximum nem használod, sok helyet nem fog elvenni.


  • bimbóvédőkrém - amit nem kell lemosni szoptatás előtt
  • melltartóbetét
  • újszülött cumi
  • mellbimbóvédő - főleg befelé forduló bimbók esetén hasznos

Testápolás/fürdőszoba:

  • fürdős papucs
  • törölköző - lehetőleg sötét színű
  • kis törölköző
  • zsepi
  • vécépapír
  • kézfertőtlenítő
  • nedves törlő kendő
  • 1 csomag szülés utáni betét
  • tusfürdő
  • fogkefe
  • fogkrém
  • fésű
  • dezodor
  • hajgumi
  • körömvirágbalzsam -gátsebre nagyon jó
  • matracalátét- megakadályozza, hogy intenzívebb vérzés esetén a lepedő bekoszolódjon
  • maszk
Étkezés:

Ha van rá lehetőség érdemes hozni/hozatni a bent lét alatt főt ételt, péksüteményt, rágcsálni valót, gyümölcslevet..stb. A kórházi koszt többnyire ehető, de jobban jársz, ha gondoskodsz magadnak ételről és italról. Evőeszközről és társairól szintén magadnak kell gondoskodni.

  • evőeszköz
  • tányér
  • pohár
  • szalvéta
  • étel
  • ital
Egyéb:
  • töltő
  • telefon
  • iratok - érdemes előre lefénymásolni a te és a párod iratait ( szig,taj,lakcím)
  • pénztárca
  • házassági anyakönyvi kivonat vagy apasági nyilatkozat
  • várandós leletek
  • terhes kiskönyv
  • olvasnivaló
A babának valamelyik kórházban adnak pelust és ruhát is. Ezt is érdemes megérdeklődni. Nálunk mindent vinni kellett. 

  • 1 csomag pelenka
  • 1 csomag popsi törlő
  • popsikrém
  • sapka
  • zokni
  • body
  • kisnadrág
  • rugdalózó
  • textilpelus
  • fürdőlepedő
  • takarók
  • ruha, amiben hazaviszed, időjárástól függően

Érdemes úgy pakolni, hogy legyen a babának 5-6 váltás ruhája.

Mit tegyél a szülőszobás csomagba

Én ezt egy külön csomagként betettem a saját táskámba. 

  • iratok
  • szüléshez hálóing
  • papucs
  • innivaló
  • csoki
  • 1 db eldobható bugyi
  • 1 db betét 
  • vajúdó olaj
  • babának ruha, amibe szülés után öltözteted
  • 1 db pelus
  • zsilipruha (apás szüléshez beöltözős ruha, kórháztól függ kell-e)
A csomagot érdemes a 37. hét körül összepakolni, én másodjára úgy jártam, hogy pont szülés előtt egy nappal pakoltam össze teljesen, mert kicsit hamarabb jött a baba a kiírt dátumhoz képest. De ha valami kimaradt, akkor sincsen gond, jó esetben valaki biztosan betudja hozni neked a még szükséges holmikat :-)
Támogatott bejegyzés

A bejegyzés trackback címe:

https://illegalbeauty.blog.hu/api/trackback/id/tr3317346742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Anyaként is Nő

Az Anyaként is Nő oldal egy online női magazin, személyes hangvétellel, ahol olyan témákban olvashatsz, mint az anyaság, nőiesség, stílus, párkapcsolat, szépségápolás, de találkozhatsz még izgalmas interjúkkal, ajánlókkal, érdekességekkel, és személyes gondolatokkal is. Az oldal egyik célja az inspirálódás, és hogy kreatív módon segítsek az édesanyáknak megtalálni magukban újra a nagybetűs Nőt, mind lelki mind pedig fizikai értelemben. 

Tarts velem Instagramon is!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
süti beállítások módosítása