Kényes kérdések és válaszok az MLM rendszerrel kapcsolatban

1541076123950.JPEG

A mai cikkben Turbuk Ágnes network marketingessel készítettem egy interjút, méghozzá az MLM rendszerrel kapcsolatban. Nekem rengeteg kérdésem volt hozzá, és hát megfogjátok látni, hogy főleg provokatív kérdéseket tettem fel, amire szerintem nagyon intelligens és kimerítő válaszok érkeztek :-) 

Bevallom őszintén, általában az első mondatnál leveszem, ha valaki MLM üzlettel keres meg. Túl hízelgő, és ködösít, nem mondja meg miről van szó igazából, és ez roppant idegesítő. Nem lenne jobb egyből a lényegre térni?

Alapvetően bármilyen üzleti megkeresésnél sokkal több információt szeretne átadni a hívó fél, mint az a 2-3- mondat, amit egy csevegésnél megteszünk, ezért nem jó megoldás telefonban/emailben/üzenetben hosszan kifejteni a lényeget. Ez minden figyelmet igénylő tartalomnál így van. Viszont azt gondolom, hogy abban a 2-3 mondatban igenis érdemes nagy vonalakban vázolni, hogy mi a mondandó lényege, mert mindenkinek drága az ideje és senki nem szeretné úgy érezni magát, hogy behúzták valami olyanba, amit nem akart. Az emberek nagy része nem akar változást az életében, tehát ha valami új lehetőség tárulkozik fel, először zárkózottak maradnak. Ezért nehéz ezt jól csinálni, hogy az a bizonyos 2-3 mondat figyelemfelkeltő legyen és bizalmat ébresszen. 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Agnes Turbuk (@agiturbuk) által megosztott bejegyzés,

Miért van az, hogy idegen emberek csak úgy beraknak másokat mindenféle facebook csoportba az engedélye nélkül? Ez szabályos?

Határozottan nem szabályos. Legyen az network marketing, vagy egyéb üzlet, csoportosulás. Nálunk nagy hangsúlyt fektetnek az oktatásra és folyamatosan buzdítanak az etikus üzletépítésre – bár ezt én is látom, hogy sajnos sokmindenki nem tartja be; ez egy lényegesen nehezebb kérdés, de ez már inkább az emberek értékrendjének hiánya, amire visszavezethető, nem pedig az üzletpolitika. A fő irányvonalat úgy lehetne megfogalmazni, hogy a közösségi médián pont úgy kellene viselkedni, mint a való életben – az utcán sem rángatunk senkit be a boltba, hogy vásároljon nálunk…

Továbbá ezekben a csoportokban feltűnt a rengeteg kamu és agyon szerkesztett kép, ami nagyon megtévesztő. Ezzel mi a helyzet?

Hivatalosan csak olyat szabad feltenni, ami valós, vagy jóváhagyott a cég által. Ha egy harmadik fél eredményeit szeretnénk bemutatni, akkor pedig az ő engedélye is kell.

Az etikus üzletépítésbe az is beletartozik, hogy nem hazudunk, vagy ferdítünk, vagy ígérünk olyat, ami nincs, és akkor megint visszakanyarodtunk oda, amiről beszéltem az előző kérdésnél. Sok valós és szép eredmény születik, van úgy, hogy képen ez nem annyira látványos, mint élőben, és azt gondolnám ez vezet oda embereket, hogy belenyúljanak.Sok fotós és filmes barátom van, akik reklámokkal foglalkoznak, valójában a TV és magazinok is tele van túlmódosított képekkel, úgyhogy ez egy megint érzékeny kérdés, hogy mit lehet elhinni, és mit nem.

Én azt határoztam el az elején, hogy ami nekem nem működik, vagy nem hozta azt az eredményt, amit vártam, azt nem promótálom, vagy elmondom a kevésbé vonzó tapasztalatomat. Ezt rendkívüli módon értékelik a vásárlóim, és hozzáteszem, van aki ennek ellenére megvesz egy terméket és neki varázslatosan működik. Sok bemutatót tartottam már eddig, és ami a legjobb, ha valaki saját termék tapasztalatot gyűjt, mert ott fog igazán kapcsolódni egy adott készítményhez.

Ha valóban olyan jók a termékek, miért van szükség sok esetben az eredmények bemutatása során a Photoshop segítségére?

Mivel leginkább nem profi fotósok a disztribútorok, és ahogy említettem, egy kép nem mindig adja vissza a valóságot, ez vezethet ide. Itt azért halkan megjegyezném, hogy érdemes egy kicsit azért megtanulni egy-egy képszerkesztő használatát, ha már képeket tesz közzé az ember marketing céllal…

Nehéz ebben az internet zajban úgy megmutatni, hogy hihető is legyen. Sokszor eszembe jutnak az influencer lányok, akik szinte bármit hajlandók reklámozni és azt állítani, hogy működik, mellette egy túlszerkesztett képpel megjelenni, és ha valaki nagy követőtáborral rendelkezik, özönlenek a boltokba ezek az emberek megvásárolni az adott terméket/szolgáltatást. A network marketing lényege valójában az, hogy a saját tapasztalatommal fűszerezve ajánlok valamit másoknak. Hosszútávon sokkal kifizetődőbb őszintének lenni, mert az emberek értékelik, és akarnak bízni.

Miért kell titkolózni azzal kapcsolatban, hogy melyik cégről van szó? Miért van az, hogy a termék van csak promózva cégnév nélkül, és csak privátban kaphat az ember bővebb informáciot?

A direkt marketinggel értékesített termékeket nem lehet boltban megvenni, és valójában ez nem promóciós együttműködés, a bevétel egy része a cég által felállított jutalékrendszer szerint képződik. Máshogy fogalmazva, én beleteszek energiát, időt, pénzt, hogy promótálok egy terméket, akkor azt szeretném, hogy tőlem vegyék meg, és én kapjam meg a jutalékot a munkámért cserébe. Szinte mindenkinek van nuskin-es, amway-es, foreverliving-es ismerőse -  csak hogy a legnagyobbakat említsem - tehát egy promóció minősége fog valakit az adott disztribútorhoz kötni. Akivel tud azonosulni, attól fog venni.

Egyes termékek ára valóban “mobilis”? Tehát lehet olyat csinálni, hogy valakinek eladom ennyiért, másnak meg annyiért?

Létezik a nagyker ár, ahogy az üzletépítők megveszik az adott terméket, és van egy ajánlott fogyasztó ár emellett, ami a weboldalon látható. Mivel szabad piac van, mindenki eldöntheti, hogy milyen áron értékesíti, hiszen a profit a kereskedelem egyik lényege és ez ad szabad kezet egy-egy akcióhoz, vagy ajánlathoz. De ez valójában bármilyen termékkel így van, hogy mindegyik boltban szinte mindegyik termékre más árat lát az ember.

Valóban rámennek az emberek kapcsolatai erre az üzletágra?

Ha intelligensen csinálja (ergo nem akar mindenkit meggyőzni, hogy csak és erre van szüksége a másiknak ;) , akkor nem. Nekem sok-sok régi kapcsolatom lett megint aktív, és határozottan sokat köszönhetek annak, hogy network marketinggel foglalkozom.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Agnes Turbuk (@agiturbuk) által megosztott bejegyzés,

Szerinted miért olyan ellenségesek sokan az MLM-el kapcsolatban?

Ez változó. Általában egy régebbi rossz tapasztalat, vagy csalódás miatt. Legtöbbször az emberi oldalára vezethető vissza, mert azt nagyon nehezen engedi el mindenki…

Vannak, akik régebben nagy reményekkel indítottak el egy MLM üzletet, majd nem úgy jöttek a számok, ahogy szerették volna, és csalódottan abbahagyták, mielőtt a siker megjött volna. Vannak, akik úgy mentek bele egy üzletépítésbe, hogy nem tájékoztatták őket megfelelően – ennek megint csalódás lett a vége. Vannak, akik találkoztak erőszakos üzletépítőkkel, és ebből az lett a konklúzió, hogy az MLM egy rossz dolog.

Nem szabad elfelejteni, hogy vannak olyan cégek, akik mlm-ként hirdetik magukat, bár valójában pilotajátékot folytatnak, ami viszont illegális, tehát mindig érdemes megnézni egy cég hátterét. De továbbmegyek, vannak olyan cégek, mindenki által ismert, TV-ben reklámozott termékekkel, amik szintén MLM rendszerben/ajánlás útján működnek, csak ők nem reklámozzák ezt a részét.

Az MLM (multi level marketing) alapvetően egy üzleti modell, amit ha jól csinál az ember, az egyik legbiztonságosabb módja, hogy saját vállalkozása legyen. DE! Ez egy szakma, amit ugyanúgy meg kell tanulni, mint minden mást. Plusz ha valaki nem rendelkezik vállalkozói gondolkodásmóddal, vagy nem hajlandó elsajátítani, akkor soha nem lesz igazán sikeres.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Agnes Turbuk (@agiturbuk) által megosztott bejegyzés,

Ismersz olyan embert a környezetedben, aki valóban sikeres és megél ebből?

Igen, sokat. De ahogy említettem előzőleg, ezek az emberek rengeteg időt és energiát fektettek bele, hogy jó üzletemberek/szakemberek legyenek.

Te miért szereted ezt csinálni? Mi az, ami megfogott ebben az üzletben? Mióta vagy benne?

 Én mindig is saját vállalkozást akartam. Már általános iskolában megfogalmaztam, hogy a magam ura szeretnék lenni, és minden vágyam egy saját kis bolt volt, ahol én árultam volna az általam készített kézműves portékákat. Persze felnőtt fejjel már láttam, hogy ez így ebben a formában elég nehéz, és folyton nyitott szemmel jártam, hogy meglássam azt a lehetőséget, ami valóban szabadságot ad. Többféle vállalkozásba belekezdtem, és aztán belebuktam.

Picivel több, mint egy éve vágtam bele ebbe az üzletbe, mert az hajtott, hogy ha felépítem a saját üzletemet, akkor mind anyagiakban, mind szabadidőben azt kapom, amire igazán vágyom. Elsőként én használói oldalról kerültem kapcsolatba a céggel, és nagyon tudtam azonosulni a termékekkel, imádtam használni őket. Mikor hallottam a kompenzációs tervről, akkor azt éreztem, hogy igen, ez lesz az én utam. Akkorra már nagyon sok pénzt beleöltem előző projektekbe, úgyhogy vonzott az is, hogy komolyabb tőkebefektetés nélkül lehet elindulni. Hiszek a befektetésben, mert semmit nem lehet kivenni úgy, hogy előzőleg nem raktunk bele, de nem mindegy a mértéke.

Nőként álommunkának érzem, hogy minőségi bőrápolási termékekkel/kozmetikumokkal foglalkozom és ezt megosztom azokkal, akik nyitottak rá. Az én értékrendembe gyönyörűen beleilleszkedik a cég filozófiája, miszerint fenntartható módon, a megatrendeket követve folytonos innovációval kell jelen lenni a piacon. Azonnal szimpatikus lett, hogy több jótékonysági projektet is futtatnak, amikhez lehet csatlakozni többféle módon, úgyhogy azt gondoltam már a legelején, hogy szívesen képviselnék egy ilyen márkát. 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Agnes Turbuk (@agiturbuk) által megosztott bejegyzés,

Milyen típusú embereknek ajánlanád ez a munkát?

Röviden annak, aki hajlandó dolgozni és tanulni, hogy megvalósítsa az álmait. Hosszabban pedig olyan embereknek, akik nem riadnak vissza a kihívásoktól, céltudatosak, önmotiváltak, tudnak és szeretnek keményen dolgozni, pozitívak, képesek fókuszálni és hajlandók csapatban egymást segítve dolgozni. Nem utolsó sorban szívesen vannak jelen a szépségiparban ;-) Ez nem egy egyszemélyes üzlet, mert valójában akkor lesz valaki sikeres, ha segít másoknak is sikerre vinni az ötleteiket.

A munka nem könnyű, ha jól akarja csinálja az ember, de nagyon szórakoztató! Egymás támogatása és segítése olyan erőt ad, ami más típusú vállalkozásban nincs. Tudom, mert próbáltam… Sokszor eszembe jut a Jövő kezdete c. film. A főszereplő kisfiúnak volt egy utópisztikusnak tűnő elmélete. Ha te segítséget kapsz valakitől, ne annak viszonozd, hanem válassz ki 3 másik embert, és tegyél velük jót. Na valahogy így… :-)

Mi az, ami a legnagyobb kihívást jelenti számodra ebben a munkában?

Az előítéletek és a zárkózott hozzáállás az élethez. Itthon sokszor még akkor is nagyon gyanakvóak emberek, ha nem volt soha igazán rossz élményük. Alapvetően a magyarok ilyenek, nem nyitunk a világ és az újdonságok felé…vagy legalábbis borzasztóan lassan és azt is tele félelemmel. Nagyon nehezen szánják rá magukat az emberek, hogy picit kilépjenek a komfortzónájukból és valami addig ismeretlent próbáljanak.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Agnes Turbuk (@agiturbuk) által megosztott bejegyzés,

Kb. 10 éven keresztül éltem külföldön, 4 különböző országban dolgoztam sokféle nemzetiségű emberrel, és kijelenthetem, hogy itthon nem egyszerű vállalkozni. Nem, nem az adózás és egyebek miatt. Hanem az emberek hozzáállása miatt. De reménykedem, hogy a felnövekvő nemzedék beletanul, hogy kell ezt jól csinálni! ;-)

Mennyire garantálható a siker ebben a rendszerben? Igaz az, hogy szinte nulla befektetett idővel és energiával valaki milliomos lesz rövid időn belül, mint ahogy azt sokan ígérik?

Nem, nem igaz. Aki ilyet állít, az határozottan hazudik. Befektetett munka nélkül nincs siker még az MLM cégeknél sem. Milliomos sem lesz az ember 2 héttel azután, hogy elkezdte. Viszont az igaz, hogy a munkánk gyümölcse a network marketing üzletben tud beérni talán a leggyorsabban és a legfenntarthatóbban. Itt azért évekről beszélnék, és elköteleződésről, és akkor van siker is.

Ha egy vállalkozásba belelkezd az ember, akkor az sok munka, sok tanulás, de a szabadság és anyagi jólét reményében csinálja. Itt ha pár évig pont ugyanazt a megfeszített munkát beleteszi valaki, mint alkalmazottként, egyéni vállalkozóként, cégtulajdonosként, akkor el tud jutni egy olyan pontra, hogyha nem dolgozik éppen, akkor is jön a bankszámlájára pénz. Ez ennek az üzleti modellnek a sajátossága, és valójában egy zseniális lehetőség, de meg kell tanulni élni vele.

Én hálás vagyok, hogy van egy olyan eszköz a kezemben, amivel elérhetem a céljaimat, és mentorként borzasztó jó érzés látni mások sikerét is! Sokmindenkit látok, hogy vágyik a jobb életre – és itt nem csak az anyagi jólétre gondolok, hanem a megbecsülésre, több szabadidőre, amit akár a családjára, vagy utazásra fordíthat, karrierre, amit alkalmazottként nem tud elérni, de azt érzi több van benne, és megcsinálja! 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Agnes Turbuk (@agiturbuk) által megosztott bejegyzés,

Nos, számomra sok mindenre fény derült, valahogy már kevésbé idegesít az egész jelenség ezek után :-D Viszont szeretném leszögezni, hogy továbbra sem szeretnék MLM-em foglalkozni, mert nem az én világom, szóval légyszi engem ne keressetek ezzel kapcsolatban :-D De biztos vagyok benne, hogy Ági minden további kérdésetekre készséggel válaszolni fog ;-)

Még több tartalomért látogass el a Facebook @illegalbeautyblog illetve

Instagram oldalamra is @illegalbeautyblog

Köszönöm, hogy olvasol, várlak vissza! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://illegalbeauty.blog.hu/api/trackback/id/tr314335039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Anyaként is Nő

Az Anyaként is Nő oldal egy online női magazin, személyes hangvétellel, ahol olyan témákban olvashatsz, mint az anyaság, nőiesség, stílus, párkapcsolat, szépségápolás, de találkozhatsz még izgalmas interjúkkal, ajánlókkal, érdekességekkel, és személyes gondolatokkal is. Az oldal egyik célja az inspirálódás, és hogy kreatív módon segítsek az édesanyáknak megtalálni magukban újra a nagybetűs Nőt, mind lelki mind pedig fizikai értelemben. 

Tarts velem Instagramon is!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
süti beállítások módosítása