Mit érdemes tudni az influencer marketingről? - Interjú

influence.jpg

Most a magazin alapvető tematikájához mérten egy viszonylag rendhagyó témában adódott lehetőségem interjút készíteni Imreh Domonkossalaz Instafame ügyvezetőjével, akivel az egyre népszerűbb influencer marketingről beszélgettünk. Szerintem nagyon fontos és hasznos téma, mind az influencerek, mind pedig a márkák szempontjából. Rengeteg bloggert aggaszt például, hogy sokan jutnak jogtalanul előnyhöz a követővásárlások által, míg a lassabban, organikusan fejlődő instagram oldalak látszólag nem érdeklik a cégeket, mert csak a nagy követőszámok számítanak, és az már sajnos kevésbé, hogy vajon valós bázis áll-e az adott influencer mögött. Az interjúban ennek a problematikájára is kitérünk, illetve még sok más fontos dologról beszélgettünk, érdekes lesz! :-)

Mit takar pontosan az influencer marketing kifejezés? Mióta trend influencerek vagy magyarosan szólva véleményvezérek segítségével reklámozni?

A véleményvezér marketingnek külföldön már több éve hangsúlyos szerepe van, vannak olyan cégek, akik évek óta tudatosan használják ezt az eszközt a marketing stratégiájukban. Magyarországon leginkább 2017-ben kezdett elterjedni és most már egyre több cég alkalmazza itthon is, és nem csak a nagy cégek, hanem a kisebbek is, mert felismerték az ebben lévő potenciált. Véleményvezér marketingnek azt nevezzük, amikor az adott influencer megosztja a követőivel a tapasztalatait, véleményét a márka termékeiről, szolgáltatásairól és ezért cserébe ő pedig bizonyos ellenszolgáltatást kap, ami lehet ajándék termék (barter) vagy pénzbeli juttatás. De tulajdonképpen bármiben meg lehet egyezni a felek között, van olyan is, hogy az influencer egy akcióra, kampányra, vagy egy új termékre hívja fel a követői figyelmét. Az influencer marketing kampányoknak kétfajta típusa létezik: a márkaépítő és a direkt termék eladás növelő promóció.

web-page-2084779_960_720.png

Mitől olyan népszerű ez a marketing stratégia?

Elsősorban azért, mert a reklám, szponzorált tartalom egy olyan személyen keresztül érezik el az emberekhez, akik követik őt napi szinten, és szeretik az adott influencert, adnak a véleményére. És persze vannak sokan, akik szeretnének hasonlítani a kedvencükre, és mondjuk ugyanolyan cipőt, vagy mobiltelefont szeretnének majd venni, mint amilyen neki van. Hogy ha a kedvencük ajánlja, akkor nagyobb valószínűséggel veszik meg az adott terméket. Ezáltal sokkal közvetlenebb, természetesebb módon tud eljutni a reklám a célközönséghez, és ez szimpatikus a legtöbb embernek. 

Melyik közösségi média platformon működik ez a legjobban, és milyen korosztályt lehet vele megszólítani elsősorban?

Elsősorban instagrammon adott ez a lehetőség, itt lehet a legjobban és a legegyszerűbben elérni a fiatalabb, vásárlóképes, 18-32 éves korosztályt, akiket egyébként már nagyon nehéz a hagyományos reklámokkal megfogni. Itt a legkevesebb a reklámzaj, alapvetően egy letisztult, könnyen kezelhető, pozitív töltetű platform. Persze a korosztály témánként eltérő lehet a különböző közösségi média felületeken. Facebookon már sokkal nehezebb elérni a célközönséget, egyre jobban szűrik a reklámokat, és az új algoritmus sem kedvez mindenkinek ezen a téren. Illetve nem feledkezhetünk meg a YouTube-ról sem, videósokat is előszeretettel választanak ki cégek együttműködésre, mivel egyre népszerűbb manapság a videózás. Viszont egy jó videó elkészítése, vagy akár egy blogposzt megírása sokkal több időt, energiát, és háttértudást igényel, mint egy instagram poszt. 

instagram-3198093_960_720.jpg

Kit nevezhetünk influencernek? Mik egy jó influencer ismérvei? Mire érdemes odafigyelnie annak, aki szeretne együttműködésekre szert tenni?

Általában azokat nevezzük (micro-) influencernek, akik rendelkeznek már legalább egy pár ezres követőbázissal, és képesek interakciót kiváltani a követőikből, ami ugye első ránézésre az instagrammon like-ok, és hozzászólások formájában manifesztálódik, illetve az is fontos adat, hogy hányan követik napi szinten az influencer sztorijait például. Fontos, hogy az illetőnek adjanak a véleményére a követői, és valóban tudjon hatást gyakorolni rájuk. A másik nagyon fontos dolog a hiteles, és releváns tartalmak gyártása. Csak olyan munkát, együttműködést vállaljon el, vagy ajánljon az adott influencer, ami beleillik a profiljába, közvetlen módon tudja átadni, és valóban tud azonosulni azzal, amit reklámoz, mert csak így tud hiteles maradni a követői számára hosszútávon. Továbbá még érdemes megjegyezni, hogy nem árt, ha esztétikai szempontból is egy kellemes látványt nyújt a felület, jó minőségűek a képek, és úgy egyáltalán van egy szépérzéke az influencernek. Illetve természetesen fontos a rendszeresség, és az aktivitás is az influencer részéről, valamint a megfelelő egyensúly a szponzorált és a saját tartalmak között.

Mi a leggyakoribb hiba, amit a cégek/márkák elkövethetnek influencer választáskor? Mire érdemes odafigyelni?

Mivel ez egy viszonylag új dolog itthon, ezért sokan nem tudják még, hogy mire érdemes odafigyelni influencer választáskor, és miután a rosszul beválasztott influencerek nem hozzák a várt eredményt, sokszor az egész marketinget elvetik. Sokan egyedül a követőszámot nézik csak, pedig ez édes kevés, és sok esetben sajnos nem is a valóságot tükrözi. Fontos megnézni például, hogy az adott influncer, akivel együtt szeretnének dolgozni, hogy ő maga beleillik-e a márka profiljába, hogy releváns követőtáborral rendelkezik-e számukra, van-e vásárolt követője, tudja-e mozgósítani a közönségét, és persze, hogy megfizethető-e a adott cég számára illető.

instagram-1789189_960_720.jpg

 Kik jelentkezhetnek hozzátok influencernek? Mik a feltételek?

Mint már említettem, fontos, hogy a jelentkező rendelkezzen minimum egy pár ezer fős valós követőtáborral instagrammon. De nem csak ez a lényeg. Megnézzük, hogy mennyire aktívak és elkötelezettek a követők, milyen az összetétel. Erre külön programjaink és statisztikáink vannak, amivel ezeket mérni tudjuk. Nagyon fontos, hogy csak és kizárólag valós követőkkel rendelkező influencerekkel dolgozunk. Folyamatosan monitorozzuk, és nyomon követjük a bázisunkat, és akiről kiderül, hogy időközben követőket vásárolt, azt kizárjuk. Fontos továbbá, hogy jó, és minőségi tartalom legyen az oldalon, esztétikus legyen az összkép.  Továbbá kiemelném, hogy nem csak a több tízezres követőbázisú influencereknek adódik munkalehetőség, sokan választanak már a pár ezer követős micro-influencerek közül is. Azt még hozzátenném, hogy a GVH ajánlása alapján ilyenkor fel kell tüntetni, hogy az adott tartalom szponzorációt tartalmaz.

Mi a véleményed a követő vásárlásról? Hogyan tudjátok kiszűrni a hamis követőkkel rendelkezőket?

Igen, talán már egyértelmű, hogy teljes mértékben elítélem, és értelmetlennek tartom. Igyekszünk a cégek figyelmét is ráirányítani arra, hogy ezt mindenképpen ellenőrizzék le, mielőtt együttműködnének valakivel. Egyáltalán nem etikus, és az, aki már egyszer vásárolt magának követőket, az nem tudja ezt később sem lemosni magáról, hiteltelenné válik. Egyébként egyre több az olyan alkalmazás is, amivel könnyedén kideríthető a csalás,  nagyon könnyű vele lebukni, illetve ez abszolút meglátszik a like-ok, hozzászólások számán, minőségén is. Szóval mindenképpen lebeszélnék mindenkit erről.

(Egyébként a socialblade oldalán bárki leellenőrizheti, hogy ki, mikor és mennyi követőt vásárolt magának, de csak visszamenőleg sajnos, mert jelenleg nem mér az oldal. Meg fogtok lepődni. (szerkesztő megj.) 

student-849825_960_720.jpg

Aki szeretné a segítségeteket igénybe venni, akár mint cég, akár influencer, milyen módon tudja felvenni veletek a kapcsolatot?

A honlapunkon (instafame.hu ) minden fontos információt megtalálnak rólunk az érdeklődők, itt bárki kitöltheti a jelentkezéshez szükséges adatokat, van külön a cégeknek, és az influencereknek is.

Köszönöm a beszélgetést!

Remélem számotokra is hasznos, inspiráló volt az interjú. Én személy szerint örülök annak, hogy egyre többen, és tudatosan használják ezt a marketing eszközt, és hogy a cégek is egyre nyitottabbak a kisebb, ugyanakkor aktív követőbázissal rendelkező micro-influencerek felé is (saját tapasztalat) és nem állnak meg annál az adatnál, hogy hány követője van az illetőnek jelenleg. Illetve azt is fontosnak tartom, hogy legyen normális, egyértelmű kommunikáció a felek között, ahol pontosan meg van határozva, hogy mik az elvárások mind a két fél részéről, és az maximálisan, határidőre teljesítse az influencer és az adott márka is. Még nagyon sokat lehetne beszélni erről  a témáról, de most ennyi fért bele, viszont ha van kérdésetek, hozzáfűzni valótok, osszátok meg bátran!

Itt is követhetsz:

 

I/llegalbeauty (@illegal_beauty_blog) által megosztott bejegyzés,

A bejegyzés trackback címe:

https://illegalbeauty.blog.hu/api/trackback/id/tr3213838620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Anyaként is Nő

Az Anyaként is Nő oldal egy online női magazin, személyes hangvétellel, ahol olvashatsz az anyaságról, csajos programokról, hercegnőkről, divatbeszámolókról, valamint találsz izgalmas interjúkat, termékteszteket és személyes gondolatokat is. Az oldal egyik célja, hogy felhívjam az édesanyák figyelmét arra, hogy Anyaként is Nők maradjanak. Úgy gondolom, hogy sokan képesek vagyunk a végletekig önfeláldozó életet élni, és teljesen háttérbe szorítani magunkat. Az anyaság paradoxon módon a világ legnehezebb és legcsodálatosabb dolga is egyben, azonban nem szabadna közben megfeledkeznünk önmagunkról sem, és időnként bizony meg kell találnunk újra magunkban a nagybetűs NŐT ;-) Ebben szeretnék segítséget nyújtani az olvasóimnak, szeretnék egy olyan helyet teremteni, ahol Anyaként is Nők lehetnek és szeretném, ha egyre több édesanya tudna magára is gondolni anélkül, hogy ez lelkiismeret-furdalást okozna benne.

Tarts velem instagrammon is

Naptár

november 2019
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30