Új divatkultúra születik! Menő, ha nem vetkőzöl ki - Interjú a PRETTO ruhamárka tervezőjével

1_k.jpg

Mindig nagy öröm számomra olyan hazai tervezőket megismerni, akik mernek máshogy gondolkozni, mint ahogy azt az éppen aktuális trendek elvárnák. Egyből feltűnt, hogy a PRETTO ruhák nagy odafigyeléssel, és gondos tervezéssel készültek, azt az alapelvet figyelembe véve, hogy a ruha öltöztessen, és úgy emelje ki a nőies vonásokat, nem pedig fordítva. A következőkben Császár Enikővel beszélgetek, a PRETTO márka megálmodójával.

Hogy kerültél a divatszakmába? Mindig is ezzel szerettél volna foglalkozni?

Kislánykorom óta ezt szerettem volna csinálni, már akkor elkezdtem  divatrajzokat készíteni. Nem is nagyon érdekelt más, egyszerűen tudtam, hogy nekem ez az utam, a hivatásom, ebben tudok kiteljesedni. Azt gondolom, hogy ha Isten valamiben tehetséget ad, azt nem szabad elfecsérelni, dolgozni kell rajta és használni. Úgy éreztem nekem ehhez van érzékem: a tervezéshez, alkotáshoz, kreatív dolgokhoz. Már a gimnáziumi, illetve az egyetemi évek alatt is folyamatosan képeztem magam, különórákra jártam. Tanulmányaim alatt méretes szabóságban dolgoztam, a szakmai gyakorlatomat egy nagy ruhagyárban végeztem. 2011-ben diplomáztam le az Óbudai Egyetem ruhatervező szakán, majd a Magentánál dolgoztam hat évig divattervezőként. Mellette továbbra is bennem volt, hogy egyszer szeretnék egy saját márkát létrehozni, de csak most éreztem elérkezettnek rá az időt.

firn0346_b_k.jpg

Milyen Magyarországon divattervezőnek lenni? Mit tartasz a legnagyobb kihívásnak?

Magyarország régen erős volt a ruhagyártásban, viszont sajnos az elmúlt évtizedekben a hazai ruha- és textilipar hanyatlásnak indult. Nagyon sok jól működő gyár bezárt, a régi szakemberek is foglalkozást váltottak. Azóta a varró és szabó szakképzés szinte teljesen megszűnt, így erre nagy hiány alakult ki. A legnagyobb kihívás jelen körülmények között újra egy színvonalas, sikeres ruhaipari céget létrehozni. Nehéz jó szakembereket találni, valamint minőségi, jó alapanyagokat beszerezni.

Emellett, ha mindez megvan nem könnyű megtalálni azokat a lehetőségeket, platformokat ahol megismerhetik a márkát. Az embereknél el kell érni, hogy értékeljék a magyar termékeket, és tudatosan válasszák azt. Nem tudunk (és nem is szeretnénk) versenyre kelni a távol-keleten olcsón előállított tömegipari termékekkel, emiatt ha valaki itthon készít/készíttet ruhát az sokkal drágábbra jön ki. Ezt nagyon sokan nehezen fogadják el. Pedig a magyar termék érték! A divat egyre inkább a Fast Fashion irányába mozdul el, ami sok esetben a minőségi (mind anyagokban, mind kivitelezésben) romlással együtt jár és elveszik az egyediség.

 Hogyan fogsz neki egy ruha megtervezésének?

Az elképzelések belülről fakadnak. Ha leülök tervezni, megindul az ötlet-áradat és csak rajzolok. A legnehezebb határt szabni, és a végén kiválasztani, hogy mik kerüljenek gyártásba. Miközben tervezek mindegyik modell a szívemhez nő, nehéz szelektálni. Sokszor csak meglátok egy gyönyörű anyagot és azonnal megszületik a terv a fejemben. Egy pillanat alatt ott van a kép a gondolataimban a kész ruháról. Rajzolás közben már gondolkozom a technológiákon, megvalósításon és díszítő elemeken is, az éppen aktuális trendek figyelembe vételével bizonyos mértékig.

firn0386_b_k.jpg

Mi késztetett egy saját markát létrehozására? Honnan jött a névválasztás?

Kislány korom óta mindig úgy láttam magam, mint egy sikeres saját ruhamárka tervezője. Akkor ez még csak egy álom volt. De belül éreztem, hogy ez ennél több; ez a hivatásom, feladatom. Évekig dolgoztam más cégeknél tervezőként, de tudtam, hogy ez csak átmeneti állapot, mindig is saját céget, márkát szerettem volna létrehozni. A férjem ebben teljes mértékben támogatott, ő is biztatott, hogy fogjak bele. Már évek óta téma volt köztünk a saját ruhamárka, de vártuk a megfelelő pillanatot, hogy mikor fogjunk bele. Most úgy éreztük eljött az ideje.

A névválasztáson nagyon sokat gondolkoztam, mindenképp valami jól érthető, egyszerű nevet szerettem volna, ami kifejezi a márka lényegét. Végül a PRETTO-t választottam, aminek a fő jelentése: Tiszta. Emellett még határozott, tökéletes, hamisítatlan, ezeket jelenti. Ezek mind nagyon jól körülírják a brand-et.

img_2453.PNG

Mi volt a saját vállalkozás indítás legkönnyebb és legnehezebb feladata?

Legkönnyebb feladat az arculat kialakítsa volt. Konkrét elképzeléseim voltak arról, milyen jellegű márkát szeretnék, milyen stílusban és mit szeretnék közvetíteni. Ennek megfelelően választottam márka-nevet és készült el a logó, honlap design-ja is.

Legnehezebb volt jó munkatársakat, megfelelő szakembereket találni a konkrét feladatokra, főként a varrással voltunk így. Nagyon ritka az igazán ügyes, szakképzett, jó varrónő. Szakmabeli ismerősökkel beszélgetve kiderült, hogy ez most nagy hiány a szakmán belül. Szerencsére a nehézségek ellenére sikerült profi szakembereket találnunk, akikkel könnyen megy a közös munka, és ők is teljes odaadással vesznek részt a ruhák készítésében.

firn0355_b_k3.jpg

Mesélj a márkáról, a stílusról, az anyagokról, van valami alapkoncepció, amit minden darabban igyekeztek visszaadni?

Letisztult irányvonalat képviselünk. Az anyagokban, fazonokban és díszítésben egyaránt a harmóniára törekszünk. Nem túldíszített és nagyon színes, mintás modellek készülnek, hanem a finom részletek és tökéletes összképre való törekvés a márka kulcsa. Az alap koncepció a nőiesség hangsúlyozása. Manapság sajnos eléggé elmosódtak a nemek közti különbségek. Mi azt képviseljük, hogy a Teremtőtől kapott nemiség az jó, és nagyszerű dolog nőnek lenni! Többek közt azért is, mert hordhatunk ilyen gyönyörű ruhákat! :-)

A stílus az aktuális divatot klasszikus értékekkel ötvözve, és abba egyediséget csempészve alakult ki. Elegáns, csinos, de hétköznap is hordható ruháink vannak.

Követitek az aktuális trendeket vagy egyediségre törekedtek?

Természetesen figyelemmel kísérjük az aktuális trendeket irányvonalakban, fazonokban, színekben, motívumokban, de nem mondanám, hogy vakon követjük. Inkább egy-egy részletét emeljük be a kollekcióba, ami a márkánk stílusával is egyezik és közel áll hozzánk. Színekben főként a klasszikus alap színeket preferáljuk, úgy mint a fekete, fehér, sötétkék, szürke, beige, és emellé választunk mindig egy-két aktuális divatszínt és mintát.

img_2454.PNG

A ruhák mellett terveztek kiegészítőket is?

Tervben van, hogy bővítjük a kínálatot e téren is. Készülünk például ízléses és divatos táskákkal, valamint télre elegáns szőrme sálakkal és kesztyűkkel.

Hogyan tudnád egy mondatban jellemezni a márkát?

A mottónkban egy mondatban foglaltuk össze a márka lényegét: „Ruha, ami öltöztet” Elsőre talán furcsán hangzik, hiszen azt gondolhatná az ember: de hát minden ruha öltöztet. Sajnos azonban az utóbbi időben nekem nem ez a tapasztalatom. A mostani divatban a minél kevesebbet takaró ruhadarabok kerültek előtérbe. Én nem ezt az irányt kívánom erősíteni, hanem olyan fazonokat készítünk, amelyek a különleges szabásokkal és szép részletekkel emelik ki a szépséget, mindemellett nem túl hivalkodóak. Hiszem azt, hogy egy nő úgy is lehet csinos, vagány és trendi, hogy a szépségét kihangsúlyozza, de nem közszemlére teszi.

Másrészt a mottónk másodlagos jelentése: úgy is öltöztetnek ezek a darabok, hogy hozzátesznek a kisugárzáshoz. Ha igaz is a mondás, miszerint nem a ruha teszi az embert egy különleges, egyedi darab bizony sokat számít. Nemcsak a külsőségekben, hanem érzésben is. Viselőjének akár a napi hangulatát is meghatározhatja, hiszen ha egy jól megválasztott, minőségi, szép ruhában van, az önbizalmat, és a boldogság, megelégedettség érzését nyújtja.

firn0335_c_k2.jpg

Mik a rövid és hosszú távú céljaitok?

Rövid távú célunk, hogy minél több emberhez eljusson a hírünk, valamint tervben van egy nagyszabású divatbemutató is. Emellett szeretnénk majd egy showroomot nyitni Budapest szívében, hosszútávon pedig országszerte egy bolt hálózatot létrehozni. További céljaink között szerepel az is, hogy külföldön terjeszkedjünk és minél szélesebb körben megismerjék a brand-et.

A végcél az, hogy aki a PRETTO ruhákat vásárol, örömét lelje benne, élvezettel viselje és átérezze azt a sok-sok szeretetet, amivel mi a ruháinkat készítjük, ezáltal pedig elégedett, visszatérő vásárlónk legyen.

firn0237_b_pr_k2m_1_1.jpg

Köszönöm az beszélgetést!

Nagyon tetszik a PRETTO márka szemlélete, a ruháik gyönyörűek, elegánsak, és valóban olyan szabással rendelkeznek, ami kiemeli a viselője nőiességet anélkül, hogy közszemlére bocsájtaná az illető minden porcikáját. Ezekben a ruhákban bármelyik nő elegáns és vonzó lehet!

A ruhákat a PRETTO oldalán tudjátok megtekinteni.

Ha tetszett a bejegyzés, köszönöm, ha megosztod.

Csatlakozz Te is az I/llegal Beauty facebook oldalához, hogy ne maradj le semmi izgalmasról!

Köszönöm, hogy olvasol, várlak vissza! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

http://illegalbeauty.blog.hu/api/trackback/id/tr9612868868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

I/llegal Beauty magazin

Az I/llegal Beauty oldal egy online női magazin, személyes hangvétellel, főként szépség és divat témakörben. Ha négy szóban kellene összefoglalnom a lényegét: klasszikus, vidám, nőies, bulvármentes. Célom a szórakoztatás mellett, hogy betekintést nyújthassak az Olvasóimnak a divat és a szépségápolás világába egy fiatal feleség és anyuka szemszögéből. Elsősorban szeretném a divatvilág azon részére felhívni a figyelmet, ami a nőiességet kihangsúlyozza, de nem teszi közszemlére. Emellett még találkozhatsz az oldalon csupa érdekes hírrel, izgalmas interjúkkal, hiteles terméktesztekkel, valamint hercegekkel és hercegnőkkel :-) Bővebb infó a contact menüpont alatt. Látogass el a blog Facebook és Instagram oldalára is, ahol elsőként értesülhetsz az új írásokról, a sok-sok kedvezményről és érdekességről! Ne maradj le Te se! :-)

Tarts velem instagrammon is

Címkék

10 dolog (1) 2017ősz (1) 2017 ősz divat (1) 2018 tavasz nyár (1) 40+ (1) advent (1) adventi kalendárium (1) aftershave (1) ajakkrém (1) ajaktermék (2) ajándék (3) ajándékötlet (1) akció (1) alapozó (2) alapozószivacs (1) Alexander McQween (1) alverde (2) Amal Alamudin (1) ananász (1) anyáknapja (1) arcápolás (1) arcbőr (2) arckrém (1) arclemosó (3) arcmaksz (1) arctisztító (1) argán (1) artdeco (1) artdeco makeup (1) artdeco smink (1) artdeco teszt (1) aussie (1) ausztrália (1) autumn (1) avangers (1) azure (1) baba (2) baby (1) babyboom (1) bag (1) bakancs (1) balea (3) balea arcmaszk (1) Balmain (1) balzsam (2) barnítókrém (1) barnulás (1) beauty (47) beautyblender (1) beautyblender dupe (1) beautyblogger (1) beauty angels (1) beauty blogger (1) beauty box (2) Belgium (1) bio (1) blade (1) Blanche (1) blézer (1) BlueBirdRoastery (1) blúz (1) bodyboom (1) bonprix (4) bőrápolás (1) bőrdiagnosztika (1) bőrdzseki (1) bőrnadrág (1) bőrprobléma (1) bőrtípus (1) bvlgari (1) bvlgari iconic (1) bvlgari szett (1) carolina herrera (2) carolina herrera good girl (2) catrice (2) Catrice (1) catrice alapozó (1) catrice HD liquid alapozó (1) charlotte (1) charlotte hercegnő (2) chill (43) chloé (1) chloé love story (1) christmas (1) christmas edition (1) cipő (2) consciuous exclusive (1) creambox (1) csajos (1) csajos parfüm (1) csillám (1) csillámpóni (1) csipke (1) csipkeruha (1) cuki (2) cut crease (1) Diana (1) divat (39) divatékszer (1) divatház (1) divathét (2) divathét 2017 (1) divattervező (1) DIY (1) dizájn (1) dizájner (1) dizájner kollekció (1) dm (8) dm lifebook2018 (1) dolce (1) douglas (1) dr.kelen (1) dresses (1) drogéria (1) drops (1) dupe (2) édes (2) édesség (1) egyedi (2) egyedi fölső (1) egyedi póló (1) egyedi ruha (1) egyszarvú (1) ékszer (4) ékszergyertya (1) elegáns (7) elérhetőség (1) életmód (2) élet hercegnőként (1) eljegyzés (2) eljegyzési gyűrű (1) első fotók (1) eos (1) eos kézkrém (1) erdem (3) erdemxhm (3) esküvő (7) esküvői ruha (1) essence (2) Essence (1) extravagáns (1) fájdalommentes (1) fall (1) fall trend (1) fantázia (1) fantázia smink (1) fashion (43) fashion blogger (1) fashion week (1) fatáska (1) fehérfogak (1) fenntartható divat (1) férfi kozmetikum (1) film (2) filmek (1) fogak (1) fogfehérítés (3) fölső (1) folyékony rúzs (3) fonás (1) fonat (1) formális (1) frizura (2) fürdőruha (1) fürdőzselé (1) garnier (2) gigihadidxmaybellina (1) gigi hadid (1) glamoriginal (1) glamour (1) golden globe (1) Golden Rose (1) good girl (2) gravgrav (1) grófné (1) gyémánt (2) gyerekdivat (1) gyertya (1) H&M (3) h&m (2) h&m studio 2017 (1) haboskakaoblog (1) haj (2) hajápolás (1) hajfonat (1) hajkorona (1) harry herceg (2) Harry herceg (5) Harry herceg esküvő (2) hasznos (1) haul (2) hazai divat (1) hazai márka (4) házasság (1) HD liquid (1) HerbArting (3) herbarting (1) herceg (6) hercegi pár (1) hercegné (1) hercegnő (6) high-fashion (1) híres (1) hiteles (1) HM (4) hm (1) HMCE18 (1) HMxME (1) hm studio aw (1) hologram (1) hosszú haj (1) idős modell (1) illat (3) illat esküvőre (1) illegalbeauty (1) illlatgyertya (1) inecto (1) influencer (1) influencer marketing (1) instafame (1) instagram (1) interjú (1) irodai öltözködés (1) ironman (1) irregular choice (1) jegyzetfüzet (1) jenny packham (1) jessup (1) jessup sminkecset (1) K-lips (1) kabát (1) kabuki (1) kabuki ecset (1) karácsony (2) karácsonyi kiadás (1) karácsonyi kozmetikum (1) Katalin hercegné (15) katalin hercegné kismama (1) katalin hercegné ruhái (2) katalin terhes (1) kate middleton (1) kavé (1) kávé (1) kávés kozmetikum (1) kávés testradír (1) kávézó (1) Kedma (1) kedma (1) keepcup (1) kensington palota (1) kényelem (1) kézápolás (1) kézkrém (1) kézműves (1) kialakító (1) kidsfashion (1) kiegészítő (1) kifinomult (1) KIm Kardashian (1) királyi család (6) királyi esküvő (4) királyi körút (1) királyi meghívó (1) királynő (1) kisherceg (3) kislányruha (1) kismama (1) klasszikus (1) kókusz (2) kollekció (1) kontakt (1) konzervatív (4) környezet (2) környezetbarát (2) köröm (2) körömtrend (2) körömtrend2017 (1) kötött pulcsi (1) kozmetika (1) kozmetika otthon (1) kozmetikum (3) közösségi média (1) kreatív (1) kreativátor (1) krémesenszépazélet (1) krémmánia (1) krémmánia beauty box (1) különös (1) Kyle (1) kyle dupe (1) kylie cosmetics (1) kylie jenner (1) lacoste (1) lacoste logo (1) legbizarrabb (1) legdrágább (1) legdrágább menyasszonyi ruha (1) légére (1) légiutas-kísérő (1) legszebb (1) leminasecret (1) levendula (1) levendulaolaj (1) levendulaszappan (1) lifebook2018 (1) lifestyle (8) ligetszépe olaj (1) lila smink (1) limitált (1) limitált smink (1) limited edition (1) Loccitane (1) lokni (1) london (1) london divathét (1) london divathét cipő (1) london fashion week (1) lookbook (1) Loreal (1) LOreal (2) LOreal x Balmain (1) louis arthur charles (1) Lovely (1) lush (3) lush magyarország (1) luxus (1) luxusmárka (1) mac (1) magassarkú (2) magyar (3) magyarmárka (1) magyar márka (8) magyar termék (7) makeup (14) makeupartist (1) Makeup Revolution (1) make up (5) make up revolution (1) mandula (1) marketing (1) marvel (1) marvel makeup (1) marvel smink (1) marvel sminkkollekció (1) MaxFactor (1) Maybeline (1) maybellina (1) meghan markle (1) Meghan Markle (6) meghívó (1) meglepetés (2) megszületett (1) mellis (1) menyasszonyi ruha (2) micella (1) micellás víz (1) micro influencer (1) mimi choi (1) mimles (1) mindenmentes (1) minőség (1) modell (1) napozás (1) naptár (1) narancs (1) natúr (1) natural (1) natúrkozmetikum (1) nera (1) nera ékszer (1) New York (1) New York divathét (1) nőies (3) nuskin (1) nyár (7) nyugdíjas modell (1) nyx (1) officekave (1) öltözködés (1) öltözködls (1) önbarnító (1) oscar (1) Oscar de la Renta (1) oslo (1) ősz (6) őszi outfit (1) őszi smink (1) ősz divat (1) ősz haj (1) ötletes (1) otthoni fogfehérítés (1) outfit (13) oversized (1) palota (1) parfüm (4) parfüm2014 (1) parfüm teszt (1) pasztell (2) pearlsmile (2) perla (1) perla jewellery (1) phi (1) PierreLang (1) pina colada (1) pinkpanda (1) pink poison (1) pippa (1) Pippa Middleton (2) póló (1) pórus (1) prada (2) prada candy (1) pretto (2) PRETTO (1) prettocollection (1) pupa milano (1) recycle fashion (1) red carpet (1) Rimmel (1) romantikus (1) rommy de bommy (1) rossmann (4) Rossmann (2) Royal (1) royal (22) royalbaby (4) royal baby (3) royal family (3) royal wedding (3) rózsaszín (2) rózsaszín bakancs (1) ruha (13) rúzs (4) rúzskollekció (1) S-he (1) sampon (3) sellő (1) smink (25) smink2017 (1) sminkcsomag (1) sminkecset (1) sminkelés (1) sminkkollekció (1) sminkszivacs (2) spiderman (1) sportos (1) stria (1) stria elleni krém (1) studio (1) style heel (1) style heel london (1) süti (1) szájfény (1) szantál vanília (1) szemöldök (2) szempilla (1) szempillaspirál (1) szépéségtrend2017 (1) szépség (42) szépségápolás (35) szépségtrend (1) szérum (2) szerzemények (1) szivárvány (1) szoknya (1) szórakozás (1) szuperhős (1) tanácsadás (1) táska (3) táskadivat (1) tavasz (1) tél (3) téli kiadás (1) terhesség (1) termékteszt (3) természetes (6) termosz (1) tervezés (1) tervező (3) test (2) tested (16) testradír (1) teszt (24) tesztelve (2) the body shop (3) the body shop hemp (1) tipp (1) tippek (1) toplista (1) top 3 beauty blogger (1) tren (1) trend (2) trendi (2) trend it up (2) tusfürdő (3) ügynökség (1) újrahasznosítás (3) újrahasznosított ruha (1) unboxing (1) unicorn (1) unikornis (2) ünnepi divat (1) ünnepi kiadás (1) ünnepi kollekció (1) Valentin nap (2) vállalkozó anyuka (1) vanilía (1) várandós (1) vegán (5) végleges szőrtelenítés (1) véleményvezér (1) venusa (1) venusa szalon (1) veszélyeztetett fajok (1) videó (1) Vilmos herceg (2) Vinczecipő (1) vip-parfüm (1) virág (1) virágos (3) vörös (1) vörös szőnyeg (1) wedding (1) wellness (1) yves rocher (2) zöldgondoskodás (1) Címkefelhő

Naptár

május 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31